اکثر کارمندان قادر به انجام فعالیت بدنی کافی نیستند

29 نوامبر 2019 - یک نظرسنجی جدید نشان داده است که 84٪ از کارمندان در رسیدن به اهداف فعالیتهای بدنی توصیه شده در دستورالعملهای بهداشتی NHS ، با چالشهایی مواجه هستند.

سومین گزارش شاخص بهزیستی، تأثیر پشت میز نشینی در بیشتر ساعات روز را بر سلامت این افراد پر رنگ تر کرد. بیش از یک نفر از هر چهار کارمند، 9 ساعت یا بیشتر از زمان خود را در طی روز در حالت نشسته بسر می برند. چنین زندگی کم تحرکی می تواند کارکنان را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی یا سرطان قرار دهد.

این تحقیق، که توسط موسسه ی غیر انتفاعی Westfield Health انجام شده است، نشان داد در حالی که بیش از 60٪ کارمندان از خطرات ناشی از گذراندن چندین ساعت در روز در حالت نشسته، آگاه هستند، تعداد معدودی قادرند زمان نشستن خود را کاهش دهند. این نظرسنجی نشان داد که تنها 12٪ قادر به کاهش مدت زمان پشت میز نشینی خود هستند. کمبود وقت، سطح انرژی و خلق و خوی پایین به عنوان موانع اصلی ورزش ذکر گردید.

آقای Dave Capper ، مدیر اجرایی Westfield Health ، گفت: وقتی صحبت از بهزیستی جسمی می شود، شاخص بهزیستی نشان می دهد که فقدان آگاهی مشکل واقعی نیست، زیرا مردم از خطرات یک سبک زندگی بی تحرک آگاه هستند، اما عدم مسئولیت مشکل اصلی است.

وی گفت: فقط 12٪ از ما سعی در کاهش زمان بی تحرکی خود داریم. به عنوان کارفرمایان، ما باید بفهمیم ساختار روز کاری و محیط اداری تا چه اندازه به این تهدید سلامت ملی که در حال افزایش است، دامن می زند.

ما باید برای محافظت از سلامتی و کسب و کار خود اقدام کنیم. برای اینکه در سطح ملی و کسب و کار رقابت کنیم، باید سازنده تر عمل کنیم. این تنها زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که مراقب تیم خود باشیم و محیطی را ایجاد کنیم که آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن در آن کار کنند و سلامت بمانند.

در این بررسی مشخص شده است که کمتر از نیمی از کارفرمایان امکانات پایه برای تناسب اندام و ورزش را در محیط کار فراهم می کنند. 67٪ از کارکنان در این نظرسنجی اظهار داشتند که کارفرمایان مسئولیت حمایت از رفاه و سلامت کارکنان را باید بعهده داشته باشند.

آقای کاپر افزود: مشاغل انگلستان تا 16٪ از هزینه های سالانه ی خود را صرف غیبت و مدیریت غیبت می کنند. بله، ارائه ی کلاسهای ورزشی در محل کار یا ایجاد فضایی فعال هزینه های زیادی دارد، اما هزینه های طولانی مدت نادیده گرفتن سلامتی جسمی برای افراد و شرکت ها بسیار بالاتر است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/Nov/84-workers-struggling-meet-physical-activity-targets.html